Julen kom tidigt i år

Morsning-Korsning

Dagen började bra då vi idag fick den snabbaste åkturen till jobbet någonsin. Resan tog under 27 min, från hotel till Sandvik. Det tidigare rekordet låg på ca 34 min. Ett tag trodde jag fan att det var gamla hederliga Colin McRae som körde, dock var det bara en ärrad 100 kg:s brasse i stickad röd tröja som hade blydojja för dagen. Sjukt cool kille även fast han inte snackar så mycket, kan bero på att han bara snakcar portugisiska.

Väl på arbetet började vi dagen med viktiga grejor. Alltså diskuterade vart vi skulle resa under vår semestervecka, beslutet blev efter vilda diskussioner Natal så imorgon ska vi boka alla biljetter och hotel. Efter detta följde ett kundbesök och lite presentationer.

Under lunchen drog vi till ett köpcentrum med Ancelmo och Icaro och kollade in Corinthians butiken eftersom vi alla nu är Corinthiansfans. Jag är nu mer ägare av en Corinthians keps och ludde är troligtvis snart innehavare av en matchtröja, har sett hur han tjuvkikar på dom. Under tiden vi smög runt i köpcentrumet hörde vi diverse amerikanska julsånger. Tror "Brailjenerna" tyckte melodin var fin men kanske inte riktigt hade koll på budskapet. Eller har jag missat några månader? Kan dock ha berott på vädret också för det har varit skit hela dagen. "Bara" 18 grader och pissregn. Brassarna ser ut som indier på nordpolen, coola människor men helt off-season. Vinterjackorna med pälsluvor bärs av varannan person vi möter på gatan medan vi glider omkring och avnjuter mjukglass. Lite skumma blickar har vi fått men inget utöver det vanliga.

Ludvig "Sleep-O" Berglönn ligger som vanligt redan och sover medan jag får sköta bloggandet. Har funderat på vad jag ska kontra med mot hans, "jag saknar dig signaturer". Efter lite eftertanke har jag kommit på vad jag saknar mest: Lasse Bengtsson. Han som har nyhetsmorgon på lördagarna, fan vad skön den snubben är, hans travtips och kommenterande till det, åh så spännande trissskrapet. Skulle vara en skänk från ovan att få höra honom i tv just nu...så:

"So lång, flaggstång"
Anthon

*Lasse B you will always stay in my heart, jag saknar dig!*

(Saknar lingonsylt också förresten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0