Go-Kart - Full gas motorras!


Ja igar var det fullt schema. Ludde och jag kom till arbetet dar vi fick vara uppgifter. Forst skulle vi ha gjort ett assvart projekt som dom trodde vi skulle klara da dom fatt informationen att vi var Ingenjorer. Nog for att vi ar bra men, helvete. Ganska bra att vara sa pass utbildad vid 17 ars alder. Vi snackade i alla fall med vara polare Angelo och Eduardo (som forovrigt ser ut som David Strand, tranare i TG hockey). Dom loste det till slut sa nu har vi lite enklare uppgifter. Formiddagen agnades at arbete medan vi pa eftermiddagen gled vi over till Coromant for att ga panagot seminarium om nya verktyg som skulle introduseras for kunder. Kul tankte vi...Men tank sa fel man kan ibland.

For det forsta trodde vi att det skulle vara pa engelska detta visade sig att det verkligen inte var. Portugisiska var spraket som talades och eftersom att vi ar sa ruskigt sakra pa portugisiska sa blev det ju en skitkul presentation. Det var ungefor lika kul som att kopa toapapper pa willys. Sakert var det intressant om man fattade. Ibland var det nog roligt ocksa for dom skrattade, sa da skrattade vi ocksa. Som tur var fick man ett kit innan man gick in i lokalen vilket bland annat ineholl en penna och ett skrivblock. Detta visade sig vara varan raddning for oss. Jag skrev historier om gubbarna jag sag i lokalen, Edvin gjorde ekvationer, Kristoffers ritade och ludde, ja han sov bara. Nar forsta pausen kom efter 3 timmar bjods det saft och sockerkaka. Har aldrig sett sa manga tjockisar mola i sig sa mycket bullar, kakor och saft pa samma gang. Maste vara nagot rekord. Nar alla tjockisar var nojda och presentationerna var slut, vilket var ett hallehlulja moment for oss, drog vi hem till Debone for att byta klader, det var namligen go-kart planerat efterat. Debone har for ovrigt ett PS3 samt call of duty, det gillar vi! Dock fungerade inte internet anslutningen na bra, PS3 ar inte lika bra som 360 sa ar det bara.

Val pa Go-kartbanan var det dags for race, 10 grabbar fran Sandvik inklusive oss. Fyra som vi har traffat forut som ar dova, svart att kommunicera men dom ar sjukt skona i vilket fall. Dessa grabbar visade sig ocksa vara sjukt sakra pa att kora. Jag hade femte bast tid i kvalet sa startade femma efter de dova grabbarna. Nar racet var slut kom jag i mal som femma ocksa, dock skulle jag kora om fyran och ludde som vi da varvade nar ludde fick for sig at preja ut mig i vallen sa jag fastnade. Varvade honom i alla fall sen! hehe. Det var nagon randomsnubbe som kom in i loppet ocksa och korde arslet av alla, ingen visste vem det var, typ som Zorro fast med go-kart . Det gick inte sa bra for Ludvig, han snurrade ett antal ggr och kom tredje sist. Dock berodde det enligt honom pa att det var fel pa go-karten. Nagot slags Motorras....Eller inte!

Aja klockan var narmare halv tolv nar vi kom hem sa det var bara att kypa till kojs. Sitter nu pa jobbet, ska forsoka fa tag pa lite uppgifter att gora. Efter jobbet idag ska vi ha BBQ hemma hos Fabio, trevligt sa det forslar!

Hare!

Saknar min polare hemma, LUFTMORGAN. javligt skon snubbe.

Anthon Schultz 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0