Fórro

Hejsan svejsan

Blev ingen update igår då vi jobbade, kom hem, åt, åkte och dansade Fórro med Ronaldo, kom hem och somnade. Allt i ett sprut! Arbetsdagen var inget utöver det vanliga. Hade inte så mycket presentationer men en hel del rundvandringar. Vi träffade en svensk gubbe från Gimo som var här på besök. Käkade lunch med gubben för att sedan fortsätta våra rundvandringar.

När dagen var slut skulle vi ut och dansa. Ronaldo, gråhårig gubbe som påminner lite om Rod Stewart i fejan skulle hämta oss vid åtta så ludde och jag tänkte att vi skulle hinna mala lite föda genom brödsaxen innan han skulle hämta oss. Den lilla måltiden visade sig ta lite längre tid än beräknat: Hade 60 reais (ca 240 kr) med oss och bestämde oss för att styra skutan mot PizzaHut. Beställde en pizza som vi skulle dela på, käkade klart och skulle betala. Det stod inga priser i menyn så vi trodde att det skulle bli som annars, typ 40 reais. Men där gick vi allt bet! Priset för en pizza och två drickor var tydligen 70 reais (ca 280 kr) vilket gjorde att jag fick springa och hämta mer stålar på hotellet som är en bit bort. Jag kan säga att den blonda, krullhåriga, lilla vita killen som springer som ett jävla jon nedför gatan i Sao Paulo väcker lite uppmärksamhet! Men jag klarade mig fram levande!

När väl Ronaldo hämtade oss skulle vi dansa någon dans kallad Fórro. Vi drog till en dansklubb och skulle få en lektion innan själv klubben drog igång men eftersom vi var sena missade vi den. Men vi dansade ändå, Edvin var den ända som tyckte det var en upplevelse. Dock kan det bero på att han hittade en tjej som han tyckte om att dansa med! Ronaldo som tog med oss sa åt Edvin att han skulle satsa på dans-flickan. Edvin berättade då att hon inte kunde engelska och att det var lite svårt att prata med henne. Då fick han det visa rådet att han bara skulle ta tag i henne och stöna högt, då skulle hon förstå vad han ville! Ronaldo simulerade även detta stön i bilen på vägen hem. Om ni kan tänka er Ferdinand på julafton; hans bröl fast med en touch av Ozzy Osbourn samt lite Nalle Puh så får ni ett Ronaldo stön. Vill tillgägga att damerna på klubbe var ca 3 eller kanske 4 ggr våran ålder, det var lite svårt att avgöra. Vi hade våra aningar att dom ville dansa mer med oss än vi ville med dom!

Idag upptäckte Edvin att dansar-flickan jobbade på Sandvik. Vi tyckte han skulle prata med henne men han tyckte inte att hon var lika snygg idag som hon var under dansen sent igår-kväll. Undrar vad det kan bero på?

Idag har vi inte gjort någon specialedition grej. Bara jobbat och sen åkt hem, är jävligt trötta så blir nog en tidig kväll ikväll. Ska väl käka något först men sen blir det att bädda ner sig!

Ha en bra fortsättning!

Anthon


Kommentarer
Postat av: Catrine (;

Fick detta av en vän, tänkte ni kanske ville veta;) //Catrine



Hej Catrine!:)

Låter som att du har det toppen i Florida, själv börjar man fundera på om man måste ta fram vinterjackan snart..

Anledningen till att jag kontaktar dig är för att det är jag som tar hand dom försäljningen av biljetter till Studentkryssningen den 20-21 mars 2010. Och jag tänkte om du eller några andra treor på Göransson är intresserade av att köpa en biljett?

Arrangören är www.funcruises.se. Jag har redan haft en försäljning idag och då sålde jag nästan mer än hälften av biljetterna. Och eftersom ni kommer vara borta en lång tid till tänkte jag att jag kunde eventuellt lägga undan några biljetter till er om ni är intresserade av det.

Här är länken till priserna av hytterna: http://www.funcruises.se/arrangemang/studentkryssningar/studentkryssningar_priser.php

Och här är länken för beskrivningen av hytterna:

http://www.funcruises.se/arrangemang/studentkryssningar/studentkryssningar_fartyget.php

De hytter som tagit slut är E4 och A4.

Vore jättesnällt om du kunde sprida detta vidare till resten av treorna:) Och som sagt, be dem kontakta mig på mail om de är intresserad av att jag lägger undan en biljett till dem.



Kram

/Sanna [email protected]

2009-10-07 @ 03:47:56
URL: http://cinflorida.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej lillkillen. Ryktet om din blogg har spridit sig ända ner till Zürich. Se nu till att stöka runt ordentligt, sa jag slipper vara det enda svarta faret i familjen!



Kram fran kusinen till din pappa.

2009-10-07 @ 20:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0